...

...

söndag 10 maj 2026

Trädgårdsjobbat hela helgen

Idag har jag klippt gräset, fortsatt rensa runt buskar och klippt bort en del gammalt och dött från hängsälgen, vattnat med gödning - både gräsmattan, tomater och en del krukor/rabatter.

Igår planterade jag ut den största änglatrumpeten i stor kruka. Hoppas verkligen att nattfrosten är över! Men orkar inte vänta längre ... vet att det är en risk jag tar, men jag har några plantor till ifall olyckan är framme.

Den 31/7 förra året skrev jag det här inlägget om perennrabatten. Synd att det inte syns vad det är för blommor/växter som fanns där, det kunde vara till hjälp nu ...

Jag har grävt bort en del, flyttat bort några blommor till andra platser i rabatten och till odlingslådor, för att få bättre förutsättningar. 

Flyttat den tredje och sista bambun till västerslänten.

Höstaster, ett fåtal, har fått komma fram lite, liksom alunrot och flocknäva. Men det var nog för kallt när jag höll på för de ser inte pigga ut längre. Men det var meningsfullt arbete, utan krav på resultat. Och jag har fler plantor att flytta om det behövs.

Vit (eller blå?) blåklocka har flyttats (lite längre söderut i rabatten). 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar