Flyttat en rotad aronia till slänten, samt stuckit ner aroniakvistar i jorden mellan de stora buskarna. Tänkte utöka buskaget.
Samma gäller för spirean. Flyttat ett par till slänten, samt stuckit ner avklippta kvistar för att försöka öka buskaget även här. Samtidigt som det blir mindre yta att klippa med trimmern.
Har rensat runt höstastern, samt grävt ner några fler småplantor. Ett projekt jag kommer fortsätta med, troligtvis. Tacksam växt. Kanske investerar i fler färger efter sommaren.
Dvärg-syrenen ska stammas upp. Boken ska hållas liten, och gärna klotformad.
Flyttat ena Södertälje (klematis) till krukan vid väggfasta spaljén. Den förra klematisen dog tyvärr i vintras. Ska flytta en jättedaggkåpa till krukan för att skydda rötter och stam. Funderade ett tag på om jag skulle ha flocknäva eller alunrot istället, men väljer antagligen daggkåpan.
En änglatrumpet är utplanterad i "latrintunnan" och jag funderar på att flytta fler kaprifolplantor/revor till spaljékrukan på östra altanen.
Murgröna i krukan är ingen bra idé, svår att hålla snygg över vinter och tidig vår.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar