...

...

söndag 22 augusti 2010

Nya växter

Det blev lite nya växter idag igen. En vit dahlia, två gröna små träd (som jag så klart inte minns namnet på), höstflox och en till vit höstanemon. Det går inte snabbt att anlägga trädgård, inte för mig i alla fall, men jag vill inte heller att allt ska bli klart på en och samma gång.

Höstanemon



Höstflox. Jag ångrar redan att jag bara köpte två. Men såhär precis innan lön ekar det tomt i plånkan.


De små träden utan namn.

och slutligen, röd rudbeckia från igår, den vill jag ha fler av! Blomman på bilden ser ljusare ut än vad den är i verkligheten. Dumt. Men ni får tänka er att den är mörkare!
Alla nya växter är nu planterade och min arma (otränade) kropp är trött! Ska försöka uppdatera med bilder i veckan.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar