...

...

torsdag 12 augusti 2010

Här är det - växthuset!


Det står på en utbyggnad av altanen, och med en liten extra altan utanför (den där ljusa delen). Golvet är lite nedsänkt, för att tillgodogöra sig mer takhöjd. Odlingslådan framför växthuset snickrade maken ihop en dag på semestern och där kommer nu rädisor och plocksallad. Om det blir så mycket med salladen återstår att se. Lite sent sådd.

Till vänster står en stor växt, som jag inte har en aning om vad den heter, det ska komma blåa blommor på den (om man sköter den rätt). Jag göder den för lite enligt mamma, som gett den till mig. Fel. Jag göder den inte alls.

Gödning och näring. Hur veta vad som är vad och vad de olika växterna vill ha? Tomaterna får Chrysan, och det verkar de gilla. Men övriga växter...? Mamma älskar Blåkorn, men jag tycker det verkar lite väl giftigt. Jag vill ha en giftfri trädgård.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar