...

...

måndag 6 maj 2019

Mot grannen


Jag ville greja i trädgården trots att det blåste iskallt, och hittade ett litet hörn där vinden inte riktigt kom åt.

Brudspirean som jag tryckte ner förra året mellan berget och stenen har trivts och redan blommat klart. Gissar och hoppas att fler kvistar rotar sig och trivs. Tänkte att det skulle vara ett par lummiga buskar där om tre år när syrran med familj kommer tillbaka.

I en annan del av trädgården hittade jag en gammal platta dansk sjösten som jag placerade mellan stenen och asfalten, för att hindra gräs och ogräs från att växa upp det.

Blev förvånansvärt bra om jag får säga det själv!


Syns dåligt på bilden men här har jag tryckt ner ett par kaprifolkvistar. Vore fint om de kunde ta sig och klättra upp för det lilla berget.

Det har varit iskallt några dagar nu, och kommit ett par mm regn i natt. (Tre totalt i helgen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar