...

...

lördag 7 juli 2018

Trädgården början av juli

Det är så himla torrt överallt. Gräset knastrar och jorden dammar när man gräver i den.

Syrenhortensian är full av bin och humlor - underbart!

Höstfloxen blommar praktfullt, liksom jätteverbenan. Idag planterade jag även ut sticklingarna som hade rotat sig så fint och även börjat blomma. De syns nere till vänster.

Mina gula blommor (är det stormhatt de heter?) som jag tagit med hem från Småland tar sig också fint, med massor av knoppar. Det är kul! Jag gillar dem. 

Borstnejlikan, som även den ursprungligen kommer från Småland, stortrivs i kruka tillsammans med klematis. Och den verkar älska att gödas!

Samlat ihop krukorna med växter som helst inte ska dö, dessa vattnas med "slaskvatten" som blir över när vi spolar kranen efter varmt eller kallt vatten. Allt vatten som går att samlas in tar vi till vara.

Växterna i rabatterna har jag redan tagit farväl av, tackat för i år och hoppas att vi ses nästa sommar igen. Såvida det inte sker ett under i form av rikligt regn snart. Man vet ju aldrig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar