...

...

söndag 18 februari 2018

Vintersallad, paprika och tomat

Lite för mörka bilder, men struntar i det eftersom jag postar detta inlägg mest för minnets skull.
Vintersalladen och paprikan sådde jag den 9 februari och tomaterna idag.

Vintersallad. Fyra små tappra plantor. Jag var osäker på om de alls skulle gro eftersom bäst före-datum var september -15 ... men går det så går det.

Paprika i de två längst till vänster, tomat i de fyra till höger. (Blev nog bara i tre av hålen när jag tänker efter.)

Hade inte tänkt så tomat så här tidigt i år, utan vänta tills april för att försöka satsa på tätare, buskigare plantor. Men lusten vann i år också. Tänkte testa att toppa dem tidigt, och experimentera med sticklingar. Funkar det inte kan jag alltid fuska genom att köpa några färdiga plantor. Det är okej. Jag vet att jag kan driva upp tomater från egna frön om jag vill.

Våren får hemskt gärna komma tidigt i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar