...

...

söndag 12 februari 2023

Premiär i växthuset för i år!

Det var jätteskönt i växthuset tack vare att solen sken. Till min stora förvåning och glädje har två plantor med murgröna överlevt! Den ena syns på bilden ovan, lite mörk bild bara.

Jag sådde några 100/1000 och ett tråg med luktärter som ska få stå kvar ute i växthuset. (Tomatsådden står i miniväxthus i västerfönster.)

Jag passade även på att tömma några gamla krukor med jord i komposterna.

Städa ska jag göra en annan gång. När det är lite mer vår ute och längtan efter växthus och trädgård är som störst. Jag tycker att jag är smart som inte städar på hösten. På våren är det riktigt roligt att städa och göra fint i växthuset - vilket det inte är i oktober ...

Här ska jag sitta och invänta vårvärmen och grönskan om ett par månader. Eller kanske betydligt tidigare om det kommer fler soliga dagar. 

Så himla skönt att få en föraning om våren igen. Ljusare, skönare tider. Som det behövs just nu! Hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar