...

...

fredag 6 augusti 2021

Och så här blev det (tillägg till förra inlägget)

Jag klippte ner aroniabuskarna en del. Den i mitten tog jag bara lite av för att inte ge för mycket insyn, men de två andra tog jag desto mer av eftersom de har dels spaljén, dels syrenhortensian som skyddar. Och det blev bra. Särskilt den längst till söder, som jag sänkte med kanske någon halvmeter. I morgon ska jag ta mer av de andra. Framför allt få ner dem på höjden, men även på bredden.

När jag var nöjd för stunden gick jag över till att ansa körsbärsträdet och där tog jag mycket mer än jag hade tänkt. Men jösses så bra det blev! Även om trädet ser snett ut och en kvist sticker iväg för högt fortfarande så är jag himla nöjd! Det var precis vad trädgården behövde! 

Även syrenerna fick sig en omgång men de blev inte alls bra. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra med dem. Kommer antagligen klippa tills de är så fula att de måste sågas ner helt. Suck.

I morgon ska jag även rensa klart en pallkrage till för att kunna så lite nytt. Och så ska jag fundera vidare på vipphortensia och japansk blodlönn. Frågan är bara var de ska stå? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar