...

...

fredag 6 augusti 2021

Att göra - funderingar

Det är något som skaver i mig när jag ser trädgården just nu. Att tallen saknas hos grannen mittemot är en stor bidragande orsak, men det får jag bara vänja mig vid. Men det är något annat också ... kanske att det är lite för vilt just nu? Eller för lite blommor? För mycket och för högt torrt gräs?

Aroniorna är för vida och för höga. 

Syrenerna (de äldre) är höga och smala. Men vågar jag klippa ner rejält? Hoppas det för det är nog vad som kommer att ske idag.

Syrenhortensiorna behöver gallras och stammas upp. 

Behöver jag kanske köpa en vipphortensia och en japansk blodlönn?


Ser bilder av andras trädgårdar och tänker att så vill jag också ha det! Men allt kan se snyggt ut på bild, hur det blir i verkligheten efter något år är en annan sak. Och vi som tillbringar mycket tid på annan plats under sommaren måste ha lättskötta växter.


Förhoppningsvis räcker det att tukta lite av det vildvuxna? Men inte för mycket, jag vill ju ha en ganska vild trädgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar